fredag 14 september 2012

Teachers night på tom tits


Det var tydligen andra året i rad som de ordnade teachers night på Tom tits. Vi var 4 lärare som åkte dit från vår skola igår kväll. Så himla inspirerade. Och detta kommer från en som inte alls tyckte om vare sig NO eller SO i skolan. 


Vi fick vara med på tre kortare föreläsningar/seminarier. Den är handlar om luft och lufttrycket. 


Jag hade aldrig gissat att en boll kunde hålla sig svävande när luften kommer från sidan men nu fick jag bevis för att det går det, fast tillsist så ramlar den ju ner förstås. 


Och så fick vi prova på att använda våra sinnen. Här är det känseln. Kan ni se handen?


Och så lukten. 


Här ska man skapa musik genom att trampa på de olika ljusen. Svårt att få någon takt. Men beror det på att man är ovig eller omusikalisk, det är frågan.

Kvällen fortsatte med att vi fick se en utbildningsfilm från UR och fick gå på en härlig föreläsning om matematik. Hade min mattelärare varit lika rolig som Sten Rydh så hade jag älskat matte i skolan. Nu var det mitt sämsta ämne. Men på nått sätt så blev jag ändå mattelärare... Kanske finns det ett litet mattegeni inuti mig ändå???

Efter det så var vi helt slut och åkte hem. De som orkade fick även prova på utställningen om kroppen och uterummet som de hade. Men det orkade inte vi med. Vi får väl skylla på att det är en timmes resa hem från Södertälje.

Blir ni  inbjudna till en sån här afton så tveka inte utan tacka ja. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar