onsdag 29 juni 2011

Fordonssången


Här är en av de sånger som vi har sjungit under vårat fordonstema. Den är gjord på melodin: Jag har en gammal moster Barnen tycker mycket om den, dels är det en lätt melodi, man sjunger den ganska fort och så handlade den ju om fordon förstås.

Texten har jag hämtat från Ingelas lekstuga som är en väldigt bra hemsida som jag rekommenderar er att besöka. Klicka bara på namnet så kommer ni dit. 

fordon,industri,jordbruk,jordbruksarbete,maskinutrustning,traktorer,transport

Jag har en liten traktor
och den går jättebra 
Med den så kan man gräva
och köra varje dag. 


visa information

Jag har en liten brandbil
och den går jättebra 
Med den man sprutar vatten 
och släcker bränder bra.

visa information

Jag har en liten polisbil
och den går jättebra 

Med den jag fångar tjuvar 
och tutar varje dag
.

visa information

Jag har en liten ambulans 
och den går jättebra 
Jag skjutsar sjuka männskor
som inte mår så bra.

- textförf. till de fyra verserna ovan:
Ann-Charlott Skoglund
Färila


visa information

Jag har en liten buss 
och den går jättebra
Jag skjutsar många människor
som vill till sina jobb.

ClipArt

Jag har en liten sopbil
och den går jättebra
Jag hämtar dina sopor
som inte du vill ha
.

visa information

Jag har ett litet tåg
och det går jättebra
Jag åker på rälsen
och det går jättefort.

- textförf
. till de tre verserna ovan:
Pim


visa information



Jag har en liten motorcykel
och den går jättebra.
Jag tar på mej hjälmen
och kör sen jättefort.

textförfGun Svensson, Lindome


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar