onsdag 23 maj 2012

Vilken bokstav börjar djurens namn på?


Det här var ett av de första materialen som jag började med när jag ville hitta material som stimulerar barnens intresse för bokstäver och ljud. 



Pojkarna har tagit fram lådan och håller på att försöka säga djurens namn och genom att ljuda försöka lista ut vilken bokstav de börjar på. 



När rätt bokstav är identifierad så sätts en klädnypa över den. 



Genom att jag har lagt en rund cirkel på baksidan vid rätt bokstav så blir materialet självrättande. 

Ni kan hitta materialet på sidan med gratismaterial under ABC materialet. 

2 kommentarer:

  1. Hej! Efter ett inlägg i förskoleburken igår, fick jag veta om din inspirerande blogg. Du har gjort mycket inspirerande materiel som också skulle passa på vår förskola, men som jag inte kan ladda ner genom google doc.
    Hälsningar

    María

    SvaraRadera
    Svar
    1. Glömde kryssa på rätt ställe i google docs. Borde fungera nu.

      Radera