torsdag 17 maj 2012

Bokfesten


Så var det äntligen dags för vår bokfest som jag hade lovat eleverna i början av terminen. Målet var högt uppsatt. 300 böcker skulle eleverna ha läst.


De hade beställt en tårta som såg ut som en bok. Jag hade tänkte beställa den från ett konditori men de ville inte göra en tårta som både var glutenfri och laktosfri så det blev till att göra den själv. Texten på den är Vi har läst över 300 böcker. 


På festen så bjöds det på saft och en bit tårta. 


De flesta åt tårtan med god aptit. Barnen fick spara sina glas och sugrör om de ville och det ville alla göra. 


Y hade tagit med sig ett litet paraply att dekorera tårtan med. 


Det blev tårta kvar och barnen beslutade att de andra fröknarna i skolan också skulle få smaka.

Festen slutade och barnen var mycket nöjda. Och det här har jag gått och oroat mig för. Förutom att jag fick baka så var det inte något jobbigt att ordna. Fester kan vi alltså ordna fler gånger. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar