onsdag 2 november 2011

Skolforum i Älvsjö


Besökte skolforumet i Älvsjö idag tillsammans med min kollega G.


Här får hon prova på att bygga en kinesisk bro enbart med pinnar.


Efter lite pillande blir den färdig. Och stadig blev den också. 


I en monter tyckte de att man i naturvetenskapligt syfte skulle ha några vandrande pinnar i klassrummet. Vet inte om jag skulle vilja ha sådana... Jag föredrar nog fiskar i alla fall. 


Här fick vi prova på ett experiment där man la färg i lite mjölk och sedan nuddade färgpölen med en tops med diskmedel då den plötsligt flöt ut. Bra effekt men den vackra färgen. 


En förskola hade byggt olika bilar. Jag gillade de här ballongbilarna. Jag kan se framför mig hur våra barn blåser upp den för att tävla med varandra i korridoren. 


I flera montrar kunde man själv pyssla. Här gör G en vindsnurra.


Och här nålar hon en boll av ull.


Tyvärr kommer inte  de vackra färgerna fram på bilden. 

Det var ett givande besök och jag var helt slut när jag kom hem. Har hunnit vila mig lite så krafterna är på väg tillbaka. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar